چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 354840
۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
مبلغ قرآنی در اندونزی

حوزه/ یکی از مبلغان قرآنی حوزه علمیه قم که از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کشور اندونزی سفر کرده، برنامه های قرآنی در این کشور برگزار می کند که با استقبال اهالی آن دیار مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آقای ربانی نسب دانش آموخته حوزه علمیه قم و مدرس علوم قرآنی، در جمع شیعیان شهر چیربون اندونزی حاضر شد و علاوه بر تلاوت قرآن، به سخنرانی دینی پرداخت.

در اين مراسم که شيعيان شهر چيربون حضور داشتند، برخي افراد، خود را از روستاها و شهرهاي اطراف به اين مراسم معنوي رسانده بودند.

آقای رباني‌نسب در اين مراسم طي سخناني با اشاره به جايگاه مهم روزها و شبهای ماه مبارک رمضان گفت: این ایام از جايگاه بسيار مهمي برخوردار است و بايد از اين ایام که روزهای پایانی اش را پشت سر می گذارد، نهايت استفاده را ببريم.

شايان ذكر است اين مراسم در منزل سيد محمد الكاف از شيعيان سرشناس شهر چيربون و از مولفان كتب اسلامي برگزار شد.

پاسخ به مباحث مهدويت توسط مبلغ قرآني حوزه علمیه قم

همزمان با حضور مبلغ قرآني جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي، مباحث مربوط به آموزه‌هاي مهدوي و ظهور امام عصر(عج) پاسخ داده شد.

در جلسه انس با قرآن كريم كه در جمع شيعيان جاكارتا برگزار شد، آقای رباني نسب مبلغ و حافظ قرآن كريم به تلاوت قرآن كريم و پاسخ گويي به سئوالات شيعيان پرداخت.

مهمترين موضوعات و مباحث مطرح شده در اين جلسه در خصوص مهدويت و آموزه‌هاي مهدوي بود كه توسط آقای رباني‌نسب پاسخ و به تشريح حكومت مهدوي پرداخت.

در اين جلسه همچنين برخي ويژگي‌هاي منتظران واقعي حضرت مهدي(عج) تشريح و تاكيد شد كه ما نيز بايد در اين مسير گام برداريم تا جزو ياران امام عصر(عج) باشيم.

همچنين در اين جلسه برخي از جوانان مسائل شرعي خود را پرسيده كه بر اساس نظر مراجع توسط استاد رباني نسب پاسخ ارائه شد.

حضور مبلغ قرآني در بزرگترين مسجد شهر كنينگان

آقای رباني نسب مبلغ قرآني اعزامي از جمهوري اسلامي ايران كه براي تبليغ مباحث قرآني به همت رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران به كشور اندونزي سفر كرده است در شهر كونينگان حاضر شد.

وي در مراسم ضيافت افطار مسجد شعارالاسلام كه به عنوان بزرگترين مسجد شهر كنينگان به شمار مي‌رود دعوت و به تلاوت قرآن كريم پرداخت.

همچنين آقای رباني نسب با رویکرد خود در اين مسجد موجي از وحدت را ايجاد كرده و با اقدامات در راستای وحدت اسلامی، به بسياري از توطئه‌هاي دشمن پاسخ داد.

وي همچنين پس از اقامه نماز جماعت و مراسم ضيافت افطار در جمع مسلمانان اين شهر حاضر و با آنها گفتگو كرد.

گفتنی است شهر کنینگان یکی از شهر های کوچک اطراف جاکارتا محسوب می شود.

برپايي مراسم تهليل قرآني در اندونزي

مراسم تهليل قرآن كريم با حضور حافظ و مبلغ قرآن كريم اعزامي از جمهوري اسلامي ايران در شهر چيربون اندونزي برگزار شد.

وي با حضور در اين شهر در جمع مشتاقان قرآن کریم از شهر چيربون به اجراي مراسم تهليل پرداخته كه مورد استقبال مسلمانان قرار گرفت.

در ادامه اين مراسم مباحث ديني با اساتيد معزز و همچنين مباحث مذهبي در فضايي بسيار دوستانه برگزار شد كه تاثيرگذار بوده و موجب نزديك شدن ديدگاه‌ها شد.

همچنين در اين جلسه مباحثي در مورد جايگاه قرآن كريم، امتحانات پروردگار، برخي از مباحث مذهبي مانند وقت افطار بنا بر نظر علماي ايران و بيان دلايل و مباحثي در مورد امام زمان(عج) و فلسفه وجودي ايشان ارائه و پاسخ هاي استدلالي و قرآني به برخي از شبهات ارائه گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha